- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2025
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2018
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Asiakkaat ovat tyytyväisiä Pohjois-Savon ELY-keskuksen palveluihin ja toimintaan (Pohjois-Savo)
Viime vuonna toteutetun elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten palvelutyytyväisyyskyselyn tulokset kertovat asiakkaiden tyytyväisyyden Pohjois-Savon ELY-keskuksen palveluihin lisääntyneen edellisvuodesta. Tyytyväisyys on valtakunnallisessakin vertailussa korkealla tasolla. Pohjois-Savon ELY-keskuksen osalta kysely on toteutettu maaseutuohjelman rahoitus- ja maksatuspalveluista.
Ruokavirasto teetti alkuvuodesta myös asiakastyytyväisyyskyselyn, joka koski maataloustukivalvontaa. Kyselyn tulosten mukaan Pohjois-Savon tilatukiasiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä valvojien toimintaan.
Pohjois-Savossa ollaan tyytyväisiä maaseutuohjelman rahoitus- ja maksatuspalveluihin
Palvelutyytyväisyyskyselyn 2018 tulosten perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä ELY-keskusten palveluihin. Valtakunnallisten yhteenvetotulosten mukaan ELY-keskusten asiakkailta saamien "palvelu kokonaisuudessaan" tyytyväisyysarvosanojen valtakunnallinen keskiarvo vuonna 2018 oli 4,16 (asteikko 1-5)." Vastaajia kyselyssä oli 4821 henkilöä. Kyselyssä arvioitavia palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus, lupa- ja valvontapalvelut. Lisäksi arvioitaviin palveluihin sisältyivät yritysten kehittämispalvelut.
Pohjois-Savon ELY-keskus on toteuttanut palvelutyytyväisyyskyselyä maaseutuohjelman rahoitus- ja maksatuspalveluista. Pohjois-Savossa asiakkaiden tyytyväisyys näihin palveluihin oli viime vuonna 4.49. Tyytyväisyys lisääntyi edellisestä vuodesta (v. 2017 tyytyväisyys oli 4,28). Vastaajia oli 47 henkilöä. Valtakunnallisesti maksatuspalveluiden kokonaistyytyväisyys on pysynyt käytännössä ennallaan 4,02 (4,01 / 2017). Pohjois-Savon ELY-keskuksen alueen asiakkaat ovat siis selkeästi valtakunnallista keskiarvoa tyytyväisempiä saamaansa palveluun.
Pohjois-Savon ELY-keskuksen asiakkuuspäällikkö Terhi Nissisen mukaan tulokset kertovat, että olemme onnistuneet asiakkaiden palvelussa. - Asiakkaiden tyytyväisyys on vain parantunut ELY-keskuksen yhdeksän toimintavuoden aikana, joten se kertonee, että olemme onnistuneet trimmaamaan toimintamme hyvälle mallille. Jatkamme palveluidemme kehittämistä edelleen ja hyödynnämme kyselyiden tulokset tässä työssä, Nissinen kertoo asiakkuustavoitteista.
Pohjoissavolaiset viljelijät saavat Suomen ystävällisintä ja asiallisinta palvelua tilatukivalvonnoissa
Ruokavirasto toteuttaa kahden vuoden välein maataloustukivalvonnan asiakastyytyväisyyskyselyn. Tammikuussa toteutetussa selvityksessä kohteena olivat pinta-alaperusteisten tukien tai eläintukien valvonnan kohteet v. 2018. Kyselyn tulosten mukaan Pohjois-Savon tilatukiasiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä valvojien toimintaan.
Pohjois-Savon tulokset olivat kokonaisuutena valtakunnan kärkitasoa. Pohjois-Savon ELY-keskuksen maaseutuyksikön päällikkö Juha Kaipiainen kertoo, että Pohjois-Savo sijoittui valvontakäyntien kokonaisarvosanalla mitattuna valtakunnan kakkoseksi. - Tulokset olivat maan parhaita tarkastajien käyttäytymisen asiallisuudessa, ystävällisyydessä sekä asiakaslähtöisyydessä, Kaipiainen iloitsee tuloksista.
Kysely lähetettiin valtakunnallisesti 2 700 viljelijälle, joiden tilalla on viime vuonna tehty pinta-alaperusteisten tukien tai eläintukien valvonta. Kyselyssä selvitettiin viljelijöiden kokemuksia tukien hakemisesta ja valvonnasta.
Lisätietoja
Yksikön päällikkö Juha Kaipiainen, juha.kaipiainen(at)ely-keskus.fi, puh. 0295 026 692
Asiakkuuspäällikkö Terhi Nissinen, terhi.nissinen(at)ely-keskus.fi, puh. 0295 026 748
- Julkaisupäivä
- 12.3.2019