- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Uutiset 2022
Alueellista tietoa
TE-asiakaspalvelukeskuksen palvelut saivat jälleen erinomaisen arvosanan asiakkailta
Valtakunnallinen TE-asiakaspalvelukeskus toimii ELY-keskuksessa vastuualueista erillisenä yksikkönä. TE-asiakaspalvelukeskus antaa julkisten työvoima- ja yrityspalvelujen tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluja puhelimen, chatin, sähköpostin, some-kanavien ja muiden sähköisten viestintävälineiden avulla suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja henkilöasiakkaille myös venäjäksi.
Jonotustilanne ei näkynyt palautteissa
Viime vuonna (2021) TE-asiakaspalvelukeskuksen palvelukysyntä tasaantui lähemmäs vuoden 2019 tasoa ennätyksellisen ruuhkaisen vuoden 2020 jälkeen. Palveluiden kysyntä on kuitenkin pysynyt suurena ja ruuhkahuippuina jonoilta ei ole voitu välttyä. Tästä huolimatta asiakkaiden palaute on ollut suurilta osin positiivista, eivätkä jonotuksesta johtuvat huonot palautteet nouse esiin palautteita tarkastellessa.
Yli 16 000 asiakasta antoi palautetta
Pyysimme palautetta antamastamme palvelusta asiakkailta, jotka soittivat valtakunnallisiin henkilöasiakkaiden puhelinpalveluihin, koulutusneuvontaan, venäjänkieliseen palveluun, Yritys-Suomi-puhelinpalveluun ja Yrittäjän talousapu-neuvontapalveluun. Asiakkailta kysyttiin viestillä, kuinka hyvin neuvojamme onnistui palvelemaan asteikolla 1–5. Vastattuaan tähän asiakas sai toisen viestin, jossa sai antaa vapaamuotoista palautetta. Yli 16 000 asiakasta vastasi palautekyselyymme ja koko TE-asiakaspalvelukeskuksen palvelun keskiarvo oli 4,6 (vuonna 2020 4,5). Huikeat 80 prosenttia vastaajista piti palveluamme erinomaisena (vuonna 2020 76%). Eniten arvosanan erinomainen antoivat edellisen vuoden tapaan englannin- ja venäjänkielisen palvelun asiakkaat.
Asiakkaat kiittävät asiantuntevasta palvelusta ja aidosta kohtaamisesta
Sanallisia palautteita annettiin yli 3000 kappaletta. Niissä asiakkaat kiittivät muun muassa neuvonnan asiantuntemusta, ystävällisyyttä ja asiakkaan yksilöllistä kohtaamista.
Saamani palvelu oli erittäin asiantuntevaa ja ystävällistä. Harvoin saa mistään näin hyvää palvelua!
Soitin hieman ennen sulkemisaikaa. Olin varma, ettei puheluuni enää edes vastata. Minua kuitenkin palveltiin ystävällisesti ja asiantuntevasti ilman kiireentuntua. Kiitos!
Eilen iltapäivällä vasta kysyin mailitse, tänään aamulla vastaus mailissa. En kyllä tiedä, jos jotenkin on vielä mahdollista paremmin tai nopeammin. Kiitos Teille.
Ihanan rauhallinen ihminen oli siellä ja auttoi tuomaan toivon, että kaikki järjestyy.
Myös ruotsinkielisen, englanninkielisen ja venäjänkielisen palvelun asiakkaat kiittivät:
Perfekt. Fick reda på allt jag ville veta.
Very good experience. Fast and polite. Many thanks.
Olen kiitollinen neuvojalle ymmärrettävästä selityksestä asiassani ja avusta. Ja mikä tärkeintä, äidinkielelläni. Suomeksi en olisi ymmärtänyt tätä asiaa, sillä opiskelen vasta suomea kursseilla. Tämä palvelu on erittäin tärkeää maahanmuuttajille!
Jatkamme asiakastyytyväisyyden mittaamista ja asiakaspalautteiden hyödyntämistä palvelun kehittämisessä ja osaamisen ylläpitämisessä.
Asiakkaiden antama kiitos kuuluu meidän osaaville ja ammattitaitoisille TE-asiakaspalvelukeskuksen ja TE-toimistojen puhelinpalvelujen asiantuntijoille sekä Yrittäjän talousapu -neuvontapalvelun konsulteille. Kiitos!
Lisätietoja
Stefan Strandberg
johtaja
TE-asiakaspalvelukeskus
Jaana Rahikainen
järjestelmäpääkäyttäjä
TE-asiakaspalvelukeskus
- Julkaisupäivä
- 18.1.2022