- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Tiedotteet 2013
Sivulla on ELY-keskusten uusimmat tiedotteet, alkaen huhtikuusta 2013. Vanhemmat tiedotteet löytyvät vasemmalta kohdasta Tiedotearkisto.
Valtakunnallista asiakaspalvelua ELY-keskusten hoitamissa ympäristöasioissa (ELY-keskukset ja ympäristöministeriö)
Uusi valtakunnallinen Ympäristöasioiden asiakaspalvelukeskus aloitti toimintansa 1.3.2013. Keskus palvelee vuonna 2013 elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten asiakkaita vesilain valvontaa ja vesihuoltoa koskevissa asioissa sekä antaa ympäristöasioiden yleisneuvontaa. Tavoitteena on, että palvelu laajenee vuodesta 2014 alkaen myös muihin ELY-keskusten hoitamiin ympäristöasioihin.
– Keskus neuvoo puhelimitse ja sähköpostitse kansalaisia, yrityksiä ja yhteisöjä suomeksi ja ruotsiksi. Meiltä voi kysyä esimerkiksi rantojen ruoppauksista, laiturin rakentamisesta tai vesiosuuskunnan perustamisesta, kertoo keskusta luotsaava asiakaspalvelupäällikkö Sirkka Lahtinen. – Kesällä vastaamme myös levätiedusteluihin.
Keskitettyä asiakaspalvelua pilotoidaan vuonna 2013 Pirkanmaan ja Etelä-Savon ELY-keskuksessa ympäristöministeriön asettamassa hankkeessa, jonka tavoitteena on parantaa ympäristöasioiden asiakaspalvelua ELY-keskuksissa, kehittää työskentelytapoja ja säästää kustannuksia.
– Ideana on, että asiakkaat saavat laadukasta ja valtakunnallisesti yhdenmukaista tietoa valintojensa ja ratkaisujensa pohjaksi, korostaa projektipäällikkö Eeva-Riitta Puomio ympäristöministeriöstä.
Kahdessa kuukaudessa yhteydenottoja on ollut lähes 500. Enemmistö on koskenut yleisneuvontaa. Asiakkaita ovat askarruttaneet esimerkiksi vedenkorkeudet, ruoppaukset ja hulevesien johtaminen pois tontilta.
Ympäristöasioiden asiakaspalvelun yhteystiedot
- Puh. 0295 020900 asiakaspalvelu suomeksi (ma–pe klo 9–16, paitsi 1.–31.7. ma–pe klo 9–15)
- Puh. 0295 020901 asiakaspalvelu ruotsiksi (ma–pe klo 9–16, paitsi 1.–31.7. ma–pe klo 9–15)
- Sähköposti: [email protected]
- www.ely-keskus.fi/palaute (valitsemalla palautteen aiheeksi Ympäristö)
Lisätietoja
- projektipäällikkö Eeva-Riitta Puomio, ympäristöministeriö, Ympäristöhallinnon monikanavainen asiakaspalvelu –hanke, p. 040 532 8791, [email protected]
- asiakaspalvelupäällikkö Sirkka Lahtinen, Ympäristöasioiden asiakaspalvelukeskus, p. 0295 036 256, [email protected]
- tiedottaja Anna Vilhula, Ympäristöasioiden asiakaspalvelukeskus, p. 0295 036 217, [email protected]
- Julkaisupäivä
- 30.5.2013