- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Julkiset yrityspalveluiden tuottajat rakensivat yhteisen järjestelmän asiakkuudenhallintaan
Ulkoministeriö (UM) sekä työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) alaiset toimijat ELY-keskukset, Business Finland, Finnvera, TE-toimistot ja Tukes ovat rakentaneet yhteisen digitaalisen järjestelmän asiakkuudenhallintaan. Kaikki järjestelmää hyödyntävät organisaatiot palvelevat ja tukevat suomalaisia yrityksiä.
Digian toteuttamaa asiakkuudenhallintajärjestelmää on rakennettu kahden vuoden ajan. Organisaatiot ovat tehneet yhteistyötä myös aikaisemmin, mutta nyt olennaiset tiedot yritysasiakkaista ovat keskeisten toimijoiden saatavilla samanaikaisesti.
Julkiset palveluntarjoajat auttavat kaikkiaan kymmeniä tuhansia suomalaisyrityksiä. Yhtenäisen toimintamallin ansiosta erityisesti Team Finland -vientiyhteistyö syvenee merkittävästi. Sähköisen työkalun avulla julkiset palveluntarjoajat voivat toimia proaktiivisesti ja poimia järjestelmästä kansainvälisille markkinoille tähtääviä yrityksiä.
Yhtenäisen järjestelmän ansiosta palvelupolku on selkeämpi ja tehokkaampi. Yritysten tarpeet ja tilanteet vaihtelevat, joten olennaisinta on ohjata asiakas oikeassa vaiheessa oikean toimijan luo. Tukipalvelut voivat olla paitsi rahoitusta myös neuvontaa ja sparrausta tai ohjausta yksityisen asiantuntijan asiakkaaksi.
Lue lisää:
- Julkaisupäivä
- 11.9.2019