- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Yritys-Suomi -puhelinpalvelu täyttää 10 vuotta
Yritys-Suomi-puhelinpalvelun perustamisesta tulee tänä syksynä kuluneeksi 10 vuotta. Ensimmäinen asiakaspuhelu vastaanotettiin 16.11.2009.
Kymmenen vuoden aikana palvelun on kehittynyt monin eri tavoin:
- perustamisvaiheessa puhelinpalvelu rakentui yritystoimintaa suunnittelevien asiakkaiden tarpeisiin. Yrityksen perustajat ovat edelleen se tärkein asiakassegmentti, mutta palvelu on laajentunut myös toimivien yritysten ja työnantajien palveluiden ja niiden sähköisen asioinnin neuvontaan
- kontaktimäärät ovat kasvaneet tasaisesti vuosittain: vuonna 2010 puhelinpalveluun tuli n. 5.600 kontaktia ja tänä vuonna määräksi arvioidaan n. 35.000 kpl
- palvelu täydentyi vuonna 2014 talous- ja maksuvaikeuksiin joutuneille yrityksille suunnatulla Yritys-Suomi Talousapu-neuvontapalvelulla
- Yritys-Suomi-puhelinpalvelu on vuodesta 2012 ollut osa Etelä-Savon ELY-keskuksen erillisyksikköä Työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskusta (TE-aspaa)
- Henkilöstöä on yhteensä kymmenen, jotka toimivat ympäri Suomea ELY-keskusten ja TE-toimistojen toimipaikoista käsin
Puhelinpalvelua "yhden luukun periaatteella" kumppaniverkoston tuella
Yritys-Suomi -puhelinpalvelun neuvonta ylittää perinteiset organisaatio- ja hallintorajat. Tämän mahdollistaa tiivis yhteistyö julkisten yrityspalveluiden kumppaniverkoston kanssa. Heidän kanssaan on mm. määritelty puhelinpalvelun tarjoaman neuvonnan sisällöt ja niiden vaatima osaamisen ylläpito. Kumppaniverkostoon kuuluvat ELY-keskuksen ja TE-toimiston yritys- ja työantajapalveluita edustavan Yritys-Suomi -puhelinpalvelun (TE-aspan) lisäksi edustajat Patentti- ja rekisterihallituksesta, Verolta, BusinessFinlandilta, Tullilta ja Finnverasta.
Asiakaspalvelukanava Suomi.fi/yritykselle sivustolla
Yritys-Suomi -puhelinpalvelu toimii nykyään Suomi.fi/yritykselle sivuston asiakaspalvelukanavana ja sen myötä VRK:sta on tullut keskeinen yhteistyötaho puhelinpalvelulle. Suomi.fi:n sähköisiin palveluihin (erit. tunnistautumiseen ja valtuudet-palveluun) ja niitä käyttäviin asiointipalveluihin (mm. OmaVero, Tulorekisteri) liittyvät kysymykset ovat viimeisen vuoden aikana muodostaneet lähes kolmannekseen kaikista puhelinpalveluun tulleista kontakteista.
Palvelua eri kielillä ja kanavissa, erinomaisin asiakastuloksin
Yritys-Suomi -puhelinpalvelua tarjotaan kolmella kielellä (suomi, ruotsi, englanti) ja kolmen eri kanavan kautta: puhelin, sähköinen palvelupyyntö ja chat.
Asiakastyytyväisyyttä mitataan säännöllisesti ja tulokset ovat olleet erinomaisia: viime keväisessä kyselyssä palveluun soittaneet asiakkaat antoivat palvelusta arvosanan 9 (asteikolla 0-10) ja chat:ssa asioineet asiakkaat 4,4 (asteikolla 1-5).
Erityisesti Yritys-Suomi-puhelinpalvelun tarjoaman neuvonnan laaja-alaisuus, asiantuntevuus sekä vaivattomuus ovat saaneet paljon kiitosta. Yrityspalveluiden viidakossa on koettu tärkeänä, että on olemassa helposti saavutettavissa oleva valtakunnallinen palvelu, joka toimii aidosti yhden luukun porttina moninaisissa palvelutarpeissa.
Katso video Yritys-Suomi -puhelinpalvelusta
- Julkaisupäivä
- 31.10.2019