- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Alueellista tietoa
Asiakkaat tyytyväisiä ELY-keskuksilta saamaansa palveluun
Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset (ELY) toteuttavat vuosittain palvelutyytyväisyyskyselyn, joka on suunnattu ELY-keskusten rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalveluja käyttäville asiakkaille. Vuonna 2022 palvelun kokonaistyytyväisyys oli 4,29 asteikolla 1–5. Kyselyyn saatiin 4 430 vastausta.
ELY-keskusten toiminta- ja palvelukenttä on hyvin laaja, eikä nykyinen kysely kata kuin osan virastojen palveluista. Kaikille 15 alueelliselle ELY-keskukselle on kuitenkin toiminnan kehittämisen kannalta olennaisen tärkeää saada tietoa siitä, miten eri asiakasryhmät suhtautuvat saamaansa palveluun.
– Meidän palautteenkeruujärjestelmämme on muutoksessa. Jatkossa tulemme keräämään palautetta paljon laajemmin ja reaaliaikaisemmin. Kuitenkin jo nyt eri indikaattoreiden valossa uskallamme iloita siitä, että työmme on asiakkaiden suuntaan pääosin erittäin oikeaan osuvaa ja laadukasta, toteaa strategiapäällikkö Anne Jortikka Satakunnan ELY-keskuksesta.
Parhaat arvosanat asiantuntemuksessa, kehitettävää sähköisissä palveluissa
Asiantuntemuksesta ELY-keskukset saivat huippuarvosanan 4,44. Kovin kauas taakse ei jääty ystävällisyydestä, päätöksen perusteluista ja annetusta neuvonnastakaan. Sen sijaan käsittelynopeus sai arvosanaksi 3,90. Tämä ei ollut yllätys.
– Sähköiset järjestelmämme asiakkaiden suuntaan eivät kaikilta osin vielä vastaa nykypäivän vaatimuksia. Asiakkaiden kannalta tilanne on hieman hankala, Jortikka pahoittelee.
ELY-keskuksissa on meneillään kattava digitalisaatiohanke, jonka yhtenä keskeisenä tavoitteena on parantaa etenkin sähköisen asiakaspalvelun laatua. Tulokset toivottavasti näkyvät jo seuraavan vuoden palvelutyytyväisyyskyselyssä.
ELY-keskukset huolehtivat jokaisen arkielämään vaikuttavista asioista, kuten teiden rakentamisesta ja niiden kunnosta, ympäristön tilasta ja suojelusta sekä tuemme yrityksiä niiden kehittymisessä. Olemme merkittäviä alueidemme kehittäjiä ja EU-rahoituksen myöntäjiä.
Yhteyshenkilöt
Strategiapäällikkö
Anne Jortikka
p. 0295 022 046
ELY-keskus
Palvelutyytyväisyyskyselyn toteutukseen liittyvät kysymykset:
Kehittämisasiantuntija
Jukka Lyytinen
p. 0295 024 701
KEHA-keskus
- Julkaisupäivä
- 21.4.2023