- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Pressmeddelanden 2016
Kundservicecentralerna för trafik och miljö har öppet också på sommaren
Trafikens kundservicecentral och Kundservicen för miljöfrågor står till kundernas tjänst under sommaren enligt följande:
Kundservicen för miljöfrågor står till tjänst per telefon under tiden 20.6–12.8 från måndag till fredag kl. 9–15.
Trafikens kundservicecentral står till tjänst per telefon under tiden 20.6–12.8 från måndag till fredag kl. 9–14.
Förfrågningar och feedback via de övriga servicekanalerna behandlas normalt kl. 8–16. Från och med 15.8 står de båda kundservicecentralerna åter till tjänst per telefon vardagar kl. 9–16.
Kundservicen för miljöfrågor ger kunder råd i miljöfrågor som handhas av närings-, trafik- och miljöcentralerna (NMT-centralerna) samt svarar på allmänna frågor om miljön.
Trafikens kundservicecentral är en kontakttjänst i frågor som gäller landsvägar, järnvägar och vattenleder som ingår i Trafikverkets och NMT-centralernas verksamhetsområde.
Miljöinformation finns lättillgänglig på nätet, t.ex. i tjänsten www.ymparisto.fi. Trafikinformation finns i sin tur på bl.a. adressen www.ely-keskus.fi/liikenne.
Ytterligare information:
Kundservice för miljöfrågor
- 0295 020 901, lna/msa
- [email protected]
- Birkalands NMT-central, enhetschef Ari Nygrén, tfn 0295 036 363
Kundservice för trafik
- 0295 020 601 kundservice, lna/msa
- [email protected]
- 0295 020 603 rådgivning om statsbidrag för enskilda vägar , lna/msa
- Birkalands NMT-central, kundservicechef Katariina Korteoja, tfn 0295 036 291
Vägtrafikantlinjen 0200 2100: Meddelanden om vägnätets skick och problem i trafiken (24 h/dygn)
- Publiceringsdatum
- 2016-06-15