- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2017
Kasvupalvelujen palvelumallikuvaus hyödynnettävissä maakunnalliseen valmisteluun
Kasvupalvelun lainsäädäntö antaa maakunnille tilaa uudenlaisten, innovatiivisten ja asiakaslähtöisten palvelukokonaisuuksien ja prosessien kehittämiseen. Kansallisten digitaalisten prosessien kehittäminen samoin kuin maakunnallinen kasvupalveluvalmistelu edellyttävät kuitenkin tuekseen yleisen tason prosessikuvausta.
Tavoiteltavassa palvelumallissa kansalliset ja maakunnalliset palvelut muodostavat asiakkaiden näkökulmasta selkeän ja toisiaan tukevan kokonaisuuden ja asiakaskokemuksen.
Kasvupalvelujen kokonaiskuva ja asiakaspolut –pakettiin on koottu työnhakijan ja yrityksen ydinprosessien yhteinen kuva eri toimijoineen sisältäen niin asiakasnäkökulman kuin tulevaisuuden palvelunäkymätkin. Aineisto on hyödynnettävissä maakuntien valmisteluryhmissä kokonaisuuden hahmottamiseksi sekä palvelujen ja palveluketjujen suunnittelussa. Kuvauksia tullaan hyödyntämään myös kansallisessa digitaalisten prosessien kehitystyössä.Kasvupalvelun ylätason arkkitehtuurikuvaus valaisee eri hallinnontasojen ja toimijoiden yhdyspintoja sekä tietovarantoja ja -virtoja kokonaiskuvassa. Arkkitehtuurikuvauksista tiedotetaan erikseen niiden valmistuttua.
Julkiset ja yksityiset toimijat yhteistyössä asiakkaiden parhaaksi
Tulevaisuuden toimintaympäristöön ja kohtaanto-ongelmaan etsitään ennakoivia ratkaisuja uudenlaisten ja asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisellä. Tähän on valmisteilla julkisille ja yksityisille palvelutarjoajille, työnhakijoille sekä yrityksille ja työnantajille avoin kansallinen rekrytoinnin palvelualusta Työmarkkinatori. Oma-asioinnin verkkopalvelu on yhteydessä Työmarkkinatorin tietosisältöihin, joten monenkertaista kirjaamista ei tarvita. Verkkoasiointia tuetaan asiakasneuvonnalla.
Henkilöasiakkaan toisena palvelukanavana on maakunnan järjestämä henkilökohtainen asiantuntijapalvelu, jota toteuttavat pääasiassa maakunnan kilpailuttamat ja asiakkaan valitsemat palveluntuottajat.
Yrityksen palvelupolku helpoksi
Myös kasvuun ja uusiutumiseen tukea tarvitsevan yritysasiakkaan ensisijainen palvelukanava on maakuntien yhdessä tuottama personoitu oma-asioinnin verkkopalvelu sekä sitä tukeva asiakasneuvonta chat- tai puhelinpalveluna. Digitaalisesti tehtävän palvelutarvearvion (kehittämiskartoituksen) raportista asiakas saa vertailukelpoista tietoa yritykselleen sopivista palveluista. Maakunnan järjestämä henkilökohtainen asiantuntijapalvelu puhelinpalveluna, etäpalveluna (esim. videopuhelu) tai käyntiasiointina toimii myös yritysasiakkaan toisena palvelukanavana.
Kasvupalvelut - Palvelumuotoilu - Palvelukonsepti - Loppuraportti (pdf, 3,28Mt)
Lisätietoja:
Kehittämispäällikkö Jarkko Tonttila (jarkko.tonttila(at)tem.fi)
Neuvotteleva virkamies Tuija Groop (tuija.groop(at)tem.fi)
Ohjelmapäällikkö Päivi Blinnikka, Iskukykyiset palvelut (IE2)- ohjelmakokonaisuus (paivi.blinnikka(at)ely-keskus.fi)
- Publiceringsdatum
- 2017-05-09