- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Producenterna av de offentliga företagstjänsterna utvecklade ett gemensamt system för hantering av kundrelationer
Utrikesministeriet (UM), arbets- och näringsministeriet (ANM), Närings-, trafik- och miljöcentralerna, Business Finland, Finnvera, TE-byråerna och Säkerhets- och kemikalieverket har utvecklat ett gemensamt digitalt system för hanteringen av kundrelationer. Samtliga organisationer som utnyttjar systemet betjänar och stöder finländska företag.
Systemet för hantering av kundrelationer har utvecklats under två års tid och har genomförts av Digia. Organisationerna har även samarbetat tidigare men nu har alla de centrala aktörerna samtidig tillgång till de väsentliga uppgifterna om företagskunderna.
De offentliga tjänsteleverantörerna hjälper allt som allt tiotusentals finländska företag. Tack vare den enhetliga verksamhetsmodellen fördjupas i synnerhet samarbetet kring exporten avsevärt inom Team Finland. Med hjälp av det elektroniska verktyget kan tjänsteleverantörerna agera proaktivt och välja ut sådana företag ur systemet som riktar in sig på den internationella marknaden.
Tack vare det enhetliga systemet är servicestigen klarare och effektivare. Både företagens behov och den situation de befinner sig i varierar och därför är det viktigast att kunden i rätt skede styrs till rätt aktör. Utöver finansiering kan stödtjänsterna bestå av rådgivning och sparring eller så kan kunden hänvisas till en privat expert
Läs mera:
- Publiceringsdatum
- 2019-09-11