- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2020
Regional information
Noususuunta ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen asiakastyytyväisyydessä vuonna 2019
Asiakkaiden kokonaistyytyväisyys ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen palveluihin on kasvanut edellisvuoteen verrattuna. ELY-keskusten palvelutyytyväisyystulosten yhteenvedon mukaan asiakkaat arvioivat ELY-keskusten asiointipalvelujen laadun erittäin hyväksi. Valtakunnallisten tulosten mukaan ELY-keskusten asiakkailta saamien "palvelu kokonaisuudessaan" tyytyväisyysarvosanojen keskiarvo vuodelta 2019 on kaikkien palveluiden osalta 4,30 (asteikolla 1-5). Edellisenä vuonna vastaava keskiarvo oli 4,16. Eri palvelukokonaisuuksista asiakkaiden tyytyväisyys on parantunut eniten ELYjen ja KEHA-keskuksen maksatuspalveluihin.
Positiivista kehityksessä on erityisesti se, että maksatuspalveluissa tyytyväisyys asian käsittelynopeuteen on parantunut selvästi aiempaan nähden. Palvelun osatekijöistä parhaita arvosanoja kokonaisuutena ELY-keskukset saivat asiakaspalvelun ystävällisyydestä (4,54), asiantuntemuksesta (4,43) ja päätösten perusteluista (4,38).
Tyytymättömyyttä aiheuttavina tekijöinä palautteissa nostetaan esille puutteet sähköisten palvelujen käytettävyydessä sekä kaivataan parannuksia mm. sähköisen asioinnin ohjeistukseen.
Kaikkien palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen 2017 - 2019
2019 | 2018 | 2017 | |
Rahoitus | 4,34 | 4,32 | 4,21 |
Maksatus | 4,27 | 4,02 | 4,01 |
Luvat | 4,49 | 4,42 | 4,43 |
Valvonta | 4,35 | 4,31 | 4,20 |
Yritysten kehittämispalvelut, analyysi ja konsultointi Yritysten kehittämispalvelut, koulutus |
4,41 4,16 |
4,48 4,25 |
4,39 4,11 |
Kaikki palvelut | 4,30 | 4,16 | 4,11 |
ELY- ja KEHA-keskuksen jatkuvan palvelutyytyväisyyskyselyn kautta saadaan tärkeää tietoa palvelujen laadusta ja sujuvuudesta. Arvioitavia palvelukokonaisuuksia ovat rahoitus-, maksatus, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Kyselyissä on mukana 15 ELY-keskuksen ja valtakunnallisesti toimivan KEHA-keskuksen maksatuspalvelut. Vuoden 2019 kyselyihin saatiin yhteensä 4890 vastausta. Maksatuspalveluita koskevien palautteiden osuus oli 61 % kaikista vastauksista, rahoituspalveluiden 17 %, lupapalveluiden 4 %, valvontapalveluiden 11 % sekä yrityksen kehittämispalveluiden 7 %.
Lisätietoa:
ELY-keskusten sekä TE-toimistojen kehittämis- ja hallintokeskus (KEHA-keskus),
kehittämisasiantuntija Jukka Lyytinen (p. 0295 024 701)
- Publiceringsdatum
- 2020-03-13