- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2021
Regional information
Liikenteen asiakaspalvelu palvelee kolmella kielellä (Pirkanmaa)
Pirkanmaan ELY-keskuksessa toimiva valtakunnallinen Liikenteen asiakaspalvelu neuvoo kolmella kielellä kansalaisia, muita viranomaisia ja sidosryhmiä kaikissa valtion väyliä koskevissa asioissa.
Liikenteen asiakaspalvelu toimii maan kaikkien ELY-keskusten, Väyläviraston sekä Liikenteenohjausyhtiö Fintraffic Oy:n asiakaspalveluna. Asiakaspalvelu neuvoo ja auttaa asiakkaitaan kolmella kielellä kaikissa valtion väyliä koskevissa asioissa. Eniten yhteydenottoja tulee kansalaisilta, jotka tarvitsevat neuvoja liikennetoimialasta tai haluavat jättää palautetta väylien kunnosta. Liikenteen asiakaspalvelussa palvellaan myös muita viranomaisia ja sidosryhmiä. Yksi asiakasryhmä on kansainväliset asiakkaat.
Kotimaisten kielten lisäksi Liikenteen asiakaspalvelussa voi asioida myös englanniksi. Palauteväylä-portaalista on englanninkielinen versio, josta löytyvät keskeisimmät usein kysytyt kysymykset englanniksi käännettyinä. Lisäksi palautteen ja yhteydenottopyynnön voi jättää englanninkielisenä. Englanninkielistä palautetta ja kysymyksiä saadaan usein matkailijoilta, jotka ilmoittavat tien kunnosta tai kysyvät neuvoa Suomessa liikkumisesta.
Eniten englanninkielistä palvelua tarvitsevat ulkomaiset erikoiskuljetuslupia hakevat asiakkaat. Näitä asiakkaita neuvotaan luvan hakemisessa ja siihen liittyvissä käytännöissä, kuten kytkentäkatsastustodistuksen hankinnassa. Englanninkielisiä yhteydenottoja tulee myös ulkomaisilta yrityksiltä, jotka tarjoavat yhteistyötä tai haluavat esitellä uusia liikennetoimialan innovaatioita.
Tyytyväiset asiakkaat puhelinpalvelussa
Suurin osa Liikenteen asiakaspalvelun asioinnista on siirtynyt sähköisiin kanaviin, mutta edelleen tarvetta on myös puhelinpalvelulle, jota niin ikään saa kolmella kielellä. Valtaosa asiakkaista asioi kotimaisilla kielillä, mutta englanninkielisiä puheluita tulee myös säännöllisesti.
Puhelinpalveluun soittavat asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun. Syys-lokakuussa Liikenteen asiakaspalveluun soittaneille asiakkaille lähetettiin tekstiviestillä kysely "kuinka onnistuimme palvelemaan sinua tänään?" Kyselyyn vastanneista asiakkaista 80 prosenttia antoi arvosanaksi 9 tai 10. Tyytyväisyyden mittarina Liikenteen asiakaspalvelussa käytettävä NPS-luku on 72, mikä tarkoittaa erinomaista tulosta.
Avovastauksissa puhelinpalvelua kehuttiin muun muassa seuraavasti: "Ystävällinen ja asiantunteva palvelu", "Puheluun vastattiin nopeasti ja asia selvisi muutamassa minuutissa. Näin nopeaa ja hyvää palvelua saa etsiä." sekä "Huomasin, että ongelmat ymmärrettiin ja luvattiin hoitaa eteenpäin. Kiitos."
- Publiceringsdatum
- 2021-11-18