- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Regional information
Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen asiakkaat tyytyväisiä saamaansa palveluun (Kaakkois-Suomi)
Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset toteuttavat vuosittain palvelutyytyväisyyskyselyn, joka on suunnattu ELY-keskusten rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalveluja käyttäville asiakkaille. Vuonna 2023 valtakunnallisen palvelun kokonaistyytyväisyys oli 4,27 asteikolla 1–5.
Parhaat arvosanat ystävällisyydessä ja asiantuntemuksessa, kehitettävää sähköisissä palveluissa
Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen asiakkailta saamien ”palvelu kokonaisuudessaan” -arvosanojen keskiarvo vuonna 2023 oli kaikkien palveluiden osalta 4,54 (asteikko 1–5). Tämä kokonaistyytyväisyyttä kuvaava keskiarvo nousi hivenen edellisvuoden tulokseen nähden (4,50 / v. 2022). Kyselyihin saatujen vastausten mukaan palvelu koettiin ystävällisenä ja asiantuntevana. Asiakkaat arvostivat positiivisissa palautteissa myös esimerkiksi saamaansa henkilökohtaista palvelua ja neuvontaa. Tyytyväisyys päätösten perusteluun on myös edellisvuosista kasvanut. Asiakkaiden esiin nostamat kehittämistarpeet liittyivät mm. pitkiksi koettuihin hakemusten käsittelyaikoihin ja sähköisten asiointipalveluiden käytettävyyteen liittyviin haasteisiin.
Asiakaskokemuksen mittaamista kehitetään jatkuvasti
Asiakaskokemuksen kehittäminen ja digitalisaation edistäminen ovat keskeisiä painopisteitä toiminnassamme. Palvelutyytyväisyyden mittaaminen on parhaillaan uudistumassa, ja sen myötä ELY-keskukset voivat jatkossa entistä tehokkaammin arvioida asiakaskokemuksen ja sidosryhmätyytyväisyyden toteutumista ja kehittää palvelujaan.
Asiakaspalautteen analysointijärjestelmän avulla palautteen kerääminen ja analysointi on reaaliaikaista, ja se antaa mahdollisuuden aiempaa nopeampiin korjaaviin toimenpiteisiin. Jatkuvan asiakaskokemuksen mittaamisen laajentaminen keskeisimpiin palveluihin antaa luotettavan ja yhteismitallisen kuvan asiakaskokemuksesta.
Lisätietoja:
- Kaakkois-Suomen ELY-keskus, asiakkuuspäällikkö Suvi Kalliomäki, puh. 0295 029 244, [email protected]
Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen osalta kyselyyn saatiin yhteensä 96 vastausta (vastausprosentti 22 %) rahoitus-, maksatus- ja valvontapalvelujen osalta.
- Publiceringsdatum
- 2024-03-27