- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2025
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2018
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Tiedotearkisto
Tiedotearkistossa on vanhasta ely-keskus.fi-järjestelmästä siirretyt kaikkien virastojen tiedotteet (1.1.2010-16.4.2013). Näissä arkistotiedotteissa aluevalinta ja tiedotteissa olevat liitetiedostolinkit eivät toimi.
Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus aloittaa Mynämäellä maantiellä 12385 sijaitsevan Karjasillan purkamisen ja uuden sillan rakentamisen huhtikuussa. Liikenne ohjataan kiertotielle rakennustöiden ajaksi alkaen 4.4. Työ valmistuu viimeistään heinäkuuhun aikana. Kiertoteinä käytetään alueen muita maanteitä, kuten mt 1950 ja mt 12387. Nykyinen Karjasilta on hyvin kapea, vain 5,0 metriä, ja sille on asetettu raskasta liikennettä haittaava painorajoitus.
Rakennustyöt maastossa aloitetaan viikolla 13 valmistelevilla töillä, ja viikolla 14 aloitetaan vanhan sillan purku ja uuden sillan paalutustyöt, jolloin liikenne siltapaikalla joudutaan katkaisemaan. Kiertoteinä käytetään alueen muita maanteitä, kuten mt 1950 ja mt 12387. Myöskään kevyelle liikenteelle ei voida järjestää kulkua työn ajaksi siltapaikan läpi, koska rakennusalue on niin kapea. Kiertotie on esitetty liitteessä.
Uuden sillan leveydeksi tulee 6,5 metriä ja sillan pituudeksi 27 metriä. Samalla sillalta poistuu painorajoitus. Uusi Karjasilta on tyypiltään jännitetty teräsbetonipalkkisillalta.
Nykyinen Karjasilta on rakennettu vuonna 1965 ja silta on tyypiltään 3-aukkoinen puinen palkkisilta. Puurakenteinen Karjasilta on huonokuntoinen, kapea ja painorajoitettu. Maantien 12385 liikennemäärä siltapaikalla on n. 70 ajon/vrk. Tien leveys on vain 5,0 metriä ja sillan painorajoitus on 16 tn/teli.
Urakoitsijana hankkeessa toimii Destia Oy ja rakennustyön urakkahinta on noin 300 000 € (alv. 0 %). Rakennustyöt valmistuvat kokonaisuudessaan viimeistään heinäkuussa.
Pahoittelemme rakennustöiden aiheuttamaa haittaa liikenteelle. Uuden sillan myötä sillan kantavuus kuitenkin paranee huomattavasti verrattuna nykyiseen huonokuntoiseen siltaan. Sillan pääasiallinen uusimisen syy onkin sen kantokyvyn lisäys sillan huonon kunnon ohella.
LISÄTIETOJA:
- Varsinais-Suomen ELY: siltainsinöörit Jari Nikki, puh. 0400 821 596 ja Jouko Välimäki, puh. 0400 227 064
- Destia Oy: työpäällikkö Jarmo Koskinen, puh. 0400 128 286 ja työmaapäällikkö Riku Vanhanen, puh. 040 573 2813
LIITTEET:
Kiertotiekartta
- Julkaisupäivä
- 28.3.2011
- Luokitukset