Navigointivalikko
- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Tiedotteet 2013
Tiedotteet 2013
Sivulla on ELY-keskusten uusimmat tiedotteet, alkaen huhtikuusta 2013. Vanhemmat tiedotteet löytyvät vasemmalta kohdasta Tiedotearkisto.
Tiedotteet 2013
TE-toimistojen puhelinongelmat korjataan, pahoittelemme asiakkaille aiheutuneita haittoja (Varsinais-Suomen ELY-keskus)
Työ- ja elinkeinoministeriö ja TE-toimistot pahoittelevat asiakkaiden kärsivällisyyttä kohtuuttomasti koetelleita koko alkuvuoden jatkuneita puhelinongelmia. Ongelmia TE-toimistojen puhelinliikenteessä on korjattu ja
korjataan koko ajan sitä mukaa kuin niitä ilmenee. Puhelinongelmia ovat aiheuttaneet useat samaan aikaan sattuneet tekijät.
Asiakkaasta riippumattomista syistä pääsy puhelimitse TE-toimistojen asiakaspalveluun on koko alkuvuoden ajan ollut ajoittain hankalaa. Asiakkaat ovat joutuneet odottelemaan linjoilla turhaan, kuuluvuudessa on ollut
ongelmia, puhelut ovat yhdistyneet väärin ja ne ovat katkenneet kesken asiakaspalvelun, mikä on aiheuttanut asiakkaille ylimääräistä harmia.
Puhelinongelmat ovat monen tekijän summa
TE-toimistot siirtyivät vuoden 2012 aikana Valtion yhteishankintayksikkö Hansel Oyn kilpailuttamaan puheratkaisuun. Samalla TE-toimistoissa luovuttiin valtionhallinnon yhteisten linjausten mukaisesti lankapuhelimista ja otettiin käyttöön ainoastaan kännykät. Myös kaikki puhelinsarjat uusittiin. Asiakaspalvelun parantamiseksi TE-toimistoissa otettiin lisäksi käyttöön uudet valtionhallinnon yhteiset, soittajalle lisämaksuttomat puhelinnumerot.
Puhelinuudistuksesta täysin riippumatta, mutta samanaikaisesti toteutettiin TE-toimistoissa vuoden 2013 alussa voimaan tullut mittava palvelu- ja organisaatiouudistus. Uudistuksen tuomat muutokset ovat olleet
suurempia kuin TE-hallinnossa alun perin osattiin ennakoida, ja ne ovat heijastuneet ikävällä tavalla myös asiakaspalveluun.
Puhelinuudistus on saatu pääpiirteissään päätökseen, mutta muun muassa puhelinsarjoja karsitaan vielä lisää. Puhelinjärjestelmän käyttöön oton yhteydessä ilmenneet tekniset ongelmat on pääosin korjattu.
Henkilöstön lisäkoulutuksella on kyetty vähentämään erityisesti vuoden alussa ilmenneitä ongelmia, jotka ovat liittyneet uuteen ja erilaiseen puhelinympäristöön. Käyttäjäkoulutusta TE-toimistoissa jatketaan edelleen. TEtoimistojen verkkosivuja, henkilöluetteloita ja puhelinvaihteen välitystietokanta on päivitetty ja vanhat tiedot on poistettu. Siten on voitu korjata valtaosa ongelmista, jotka ovat liittyneet puhelinvaihteeseen ja soittosarjoihin. Näin esimerkiksi puhelimiin vastausajat TE-toimistoissa ovat keskimäärin parantuneet.
Huhtikuun alussa osa TE-palvelujen puhelinliikenteen häiriöistä Uudellamaalla johtui sähkökatkoksista. TEhallinto tekee tiivistä yhteistyötä puhelinjärjestelmän toimittajan Elisa Oyj:n kanssa toimintatapojen
kehittämiseksi ja mahdollisten häiriötilanteiden hoitamiseksi.
Lisätiedot:
Johtaja Mika Koskinen, puh. 029 502 4300
ELY-keskusten tietohallintoyksikkö
korjataan koko ajan sitä mukaa kuin niitä ilmenee. Puhelinongelmia ovat aiheuttaneet useat samaan aikaan sattuneet tekijät.
Asiakkaasta riippumattomista syistä pääsy puhelimitse TE-toimistojen asiakaspalveluun on koko alkuvuoden ajan ollut ajoittain hankalaa. Asiakkaat ovat joutuneet odottelemaan linjoilla turhaan, kuuluvuudessa on ollut
ongelmia, puhelut ovat yhdistyneet väärin ja ne ovat katkenneet kesken asiakaspalvelun, mikä on aiheuttanut asiakkaille ylimääräistä harmia.
Puhelinongelmat ovat monen tekijän summa
TE-toimistot siirtyivät vuoden 2012 aikana Valtion yhteishankintayksikkö Hansel Oyn kilpailuttamaan puheratkaisuun. Samalla TE-toimistoissa luovuttiin valtionhallinnon yhteisten linjausten mukaisesti lankapuhelimista ja otettiin käyttöön ainoastaan kännykät. Myös kaikki puhelinsarjat uusittiin. Asiakaspalvelun parantamiseksi TE-toimistoissa otettiin lisäksi käyttöön uudet valtionhallinnon yhteiset, soittajalle lisämaksuttomat puhelinnumerot.
Puhelinuudistuksesta täysin riippumatta, mutta samanaikaisesti toteutettiin TE-toimistoissa vuoden 2013 alussa voimaan tullut mittava palvelu- ja organisaatiouudistus. Uudistuksen tuomat muutokset ovat olleet
suurempia kuin TE-hallinnossa alun perin osattiin ennakoida, ja ne ovat heijastuneet ikävällä tavalla myös asiakaspalveluun.
Puhelinuudistus on saatu pääpiirteissään päätökseen, mutta muun muassa puhelinsarjoja karsitaan vielä lisää. Puhelinjärjestelmän käyttöön oton yhteydessä ilmenneet tekniset ongelmat on pääosin korjattu.
Henkilöstön lisäkoulutuksella on kyetty vähentämään erityisesti vuoden alussa ilmenneitä ongelmia, jotka ovat liittyneet uuteen ja erilaiseen puhelinympäristöön. Käyttäjäkoulutusta TE-toimistoissa jatketaan edelleen. TEtoimistojen verkkosivuja, henkilöluetteloita ja puhelinvaihteen välitystietokanta on päivitetty ja vanhat tiedot on poistettu. Siten on voitu korjata valtaosa ongelmista, jotka ovat liittyneet puhelinvaihteeseen ja soittosarjoihin. Näin esimerkiksi puhelimiin vastausajat TE-toimistoissa ovat keskimäärin parantuneet.
Huhtikuun alussa osa TE-palvelujen puhelinliikenteen häiriöistä Uudellamaalla johtui sähkökatkoksista. TEhallinto tekee tiivistä yhteistyötä puhelinjärjestelmän toimittajan Elisa Oyj:n kanssa toimintatapojen
kehittämiseksi ja mahdollisten häiriötilanteiden hoitamiseksi.
Lisätiedot:
Johtaja Mika Koskinen, puh. 029 502 4300
ELY-keskusten tietohallintoyksikkö
- Julkaisupäivä
- 18.4.2013