- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2014
Kaakkois-Suomen liikennestrategia 2035 allekirjoitettiin 28.10.2014 (Kaakkois-Suomen ELY-keskus)
Kouvolassa allekirjoitettiin 28.10.2014 Kaakkois-Suomen liikennestrategia 2035.
Liikennestrategia on Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen, Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan liittojen, Liikenneviraston sekä kuntien yhteinen näkemys ja priorisoitu kannanotto Kaakkois-Suomen liikennejärjestelmän keskeisistä kehittämistarpeista vuoteen 2035 saakka. Työn tavoitteena oli erityisesti valtakunnallista tai seudullista merkitystä omaavien kehittämistarpeiden tunnistaminen. Yksittäistä kuntaa koskettavat tai pelkästään paikallista merkitystä omaavat kehittämistarpeet tuodaan esille alueellisissa liikennejärjestelmäsuunnitelmissa.
TOP 5-kehittämistarpeet
Työssä kirjattiin mm. TOP 5 -kehittämistarpeet sekä liikennejärjestelmän muut merkittävimmät yksittäiset palvelutasopuutteet.
Strategiassa on tunnistettu seuraavat yhteysvälit priorisoituna palvelutasotarpeiden ja tavoitteiden perusteella:
1 Luumäki-Imatra-Imatrankoski – rataosuus
2 Kotka-Kouvola – liikennekäytävä (vt 15 ja rata) ja Vt 12 Lahti-Kouvola
4 Vt 6 Kouvolan kohta
5 Raja-asemat ja niille johtavat yhteydet.
Laajempana koko aluetta koskevana tarpeena suunnitelmassa tunnistettiin perusväylänpidon rahoituksen turvaaminen siten, että mm. metsäteollisuuden ja maatalouden kuljetuksille välttämättömän alemman tieverkon kunto- ja hoitotaso voidaan turvata myös tulevaisuudessa.
Liikennejärjestelmän muut merkittävimmät yksittäiset palvelutasopuutteet:
Raideliikenne:
Hovinsaaren 1100 metrin raiteet
Kotolahden ratapihan puuttuvat raiteet ja puuttuvat turvalaiteet
Tasoristeysten poisto välillä Imatra-maakunnan raja
Tieliikenne:
Vt 6 Korian kohta (Hevossuo-Keltti)
Vt 6/Vt 12 Keltin eritasoliittymä
Vt 13 Myttiömäen kohta
Vt 15 Kotkan sisääntulo (Hyväntuulentie)
Vt 15 Paimenportin eritasoliittymä
Vt 15 Keltakankaan eritasoliittymä
Kt 62 Huuhkala-Käyhkää.
Lue lisää tiedotteesta 28.10.2014 >>
Liikennestrategian allekirjoittivat vasemmalta oikealle: ylijohtaja Rami Metsäpelto
(Liikennevirasto), maakuntajohtaja Matti Viialainen (Etelä-Karjalan liitto), maakuntajohtaja Juha
Haapaniemi (Kymenlaakson liitto) ja johtaja Antti Rinta-Porkkunen (Kaakkois-Suomen
ELY-keskus).
Ari Pietarinen (Kymenlaakson liitto) ja Maria Peuhkuri (Etelä-Karjalan liitto)
osallistuivat liikennestrategian valmistelutyöhön.
- Publiceringsdatum
- 2014-10-28