- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Uutiset 2021
Alueellista tietoa
Asiakasfoorumit toimivat liikenteen lupa-asioiden tiedonvaihtokanavina (Pirkanmaa)
Sujuva valtakunnallinen liikenteen lupatoiminta edellyttää aktiivista liikennetiedon jakamista niin verkossa, sosiaalisessa mediassa kuin lukuisissa eri asiakas- ja sidosryhmätilaisuuksissakin. Lisäksi Pirkanmaan ELY-keskus on perustanut aktiivista tiedon jakamista varten eri lupatyyppien ympärille asiakasfoorumeita.
– Saamme asiakkailtamme hyvää palautetta osallistumisestamme, sillä aktiivinen tiedon jakaminen ja osaamisen kehittäminen koetaan alalla välttämättömäksi, sanoo Pirkanmaan ELY-keskuksen lupapäällikkö Aleksi Haapavaara.
– On tärkeää, että asiakkaat ymmärtävät toimintamme perusteet – sitä kautta myös väärin ymmärrykset saadaan minimoitua. Se, että asiakas pystyy kitkatta laatimaan hyvän ja kattavan lupahakemuksen säästää kaikkien osapuolten aikaa, hän jatkaa.
Haapavaara kertoo, että sujuva lupa-asiointi edellyttää osaamista ja luonnollisesti myös helposti käytettäviä sähköisiä asiointijärjestelmiä. Kumpaankin osa-alueiseen liikenteen asiakaspalveluyksikössä on panostettu.
Kouluttamiseen käytetty aika ei valu hukkaan
Pirkanmaan ELY-keskus toimii valtakunnallisesti erilaisten tienpidon lupa-asioiden keskuksena. Niitä käsitellään vuosittain noin 16 500 kappaletta. Lupapalvelun lisäksi valtakunnallinen liikenteen asiakaspalvelukeskus on tärkeä osa toimintaa.
– Olemme mielellämme mukana erilaisissa liikennealan koulutustilaisuuksissa ja foorumeissa aina, kun lupakäsittelytilanteemme antaa myöten. Koemme niihin käytetyn ajan maksavan itsensä reilusti takaisin!
- Julkaisupäivä
- 21.9.2021