- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Uutiset 2021
Alueellista tietoa
Koronakriisi haastoi - asiakkailta kiitosta Pirkanmaan ELY-keskuksen palveluista (Pirkanmaa)
Koronakriisi haastoi ELY-keskusten toimintaa merkittävästi ja vaati sopeutumista palveluissa ja työskentelytavoissa. Poikkeuksellisesta tilanteesta huolimatta ELY-keskusten asiakkaat antoivat viime vuodesta kiitettäviä arvioita. Tiedot ilmenevät juuri julkaistuista palvelutyytyväisyyskyselyn tuloksista.
Asiakkaat arvioivat vuosittain toteutettavassa kyselyssä rahoitukseen, maksatukseen, lupiin, valvontaan, yritysten kehittämispalveluihin liittyviä palveluita. Kyselyyn vastanneet asiakkaat arvioivat ELY-keskuksen palveluita asteikolla 1-5.
Pirkanmaan ELY-keskuksen palveluiden kokonaistyytyväisyys oli 4,38. Kokonaisarvio on noussut edellisiin vuosiin verrattuna. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat palvelun ystävällisyyteen (4,66), palvelun asiantuntemukseen (4,53), päätöksen perusteluihin (4,37) ja annettuun neuvontaan (4,20). Myös asian käsittelynopeus oli hyvällä tasolla (3,97). Lähes kaikki osa-alueet ovat kehittyneet myönteiseen suuntaan edellisestä vuodesta.
Erityisesti asiakkaat toivovat sähköisten palveluiden kehittämistä, johon ELY-keskukset ovat jo tarttuneet muun muassa laajalla yhteisellä digihankkeella. Digitaalisten palveluiden kehittämisellä tavoitellaan myös asioiden käsittelyn parempaa sujuvuutta.
Lisäksi erillisessä kyselyssä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä valtakunnalliseen tienpidon ja liikenteen lupapalveluun, josta Pirkanmaan ELY-keskus vastaa. Myös tästä asiakkaiden antamat arviot olivat erinomaisia.
– Kyselyn tulokset antavat arvokasta tietoa asiakkaiden kokemuksista, ja hyödynnämme niitä palvelumme ja toimintamme kehittämisessä. Kyselyn lisäksi kannustamme asiakkaitamme antamaan toiminnastamme jatkuvaa palautetta ympäri vuoden, kertoo ylijohtaja Juha Sammallahti.
ELY-keskuksen palautelomake löytyy nettisivuilta: www.ely-keskus.fi/palaute
Tutustu myös ELY-keskusten valtakunnallisiin tuloksiin tarkemmin.
- Julkaisupäivä
- 18.3.2021