- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Uutiset 2021
Alueellista tietoa
Tienkäyttäjien tyytyväisyys maanteiden talvikunnossapitoon parantui edellisestä kaudesta
Väylävirasto on poiminut palautetutkimuksen perusteella asiakaspalvelussa parhaiten onnistuneet ja asiakastyytyväisyydessä eniten parantaneet hoitourakat.
Maanteiden hoitourakat jaetaan sisältönsä puolesta erittäin vaativiin, vaativiin ja perusurakoihin.
Tienkäyttäjät olivat tyytyväisimpiä talvihoitoon seuraavien urakoiden alueella:
Erittäin vaativassa hoitourakassa Lahdessa (YIT Suomi Oy), vaativissa hoitourakoissa Hyvinkäällä (Destia Oy) ja Heinolassa (YIT Suomi Oy) sekä perusurakoissa Huittisissa (Destia Oy), Kangasalla (Destia Oy) ja Iissä (Destia Oy).
Tienkäyttäjien tyytyväisyys talvihoitoon oli parantunut eniten seuraavissa urakoissa:
Erittäin vaativassa hoitourakassa Lahdessa (YIT Suomi Oy), vaativissa hoitourakoissa Rovaniemellä (Terranor Oy) ja Heinolassa (YIT Suomi Oy) sekä perusurakoissa Vetelissä (Tapio Pahkakangas Oy), Kristiinankaupungissa (YIT Suomi Oy) ja Huittisissa (Destia Oy).
Tavoitteet yhteiset, olosuhteissa eroja
Väylävirasto määrittelee maanteille talvihoidon tavoitetason. Teiden talvihoitoon kuuluvia tehtäviä ovat mm. lumen poisto, liukkauden torjunta ja polanteiden tasaaminen.
Hoitourakat vaihtelevat ja alueissa sekä sääolosuhteissa on eroja. Urakoitsijoilla on suuri mahdollisuus vaikuttaa työllään asiakastyytyväisyyteen. Esimerkiksi urakan henkilöstön, työkoneiden ja –laitteiden valinta, työskentelytavat sekä sääolosuhteiden ennakointi, toimenpiteiden ajoitus ja aluetuntemuksen hyödyntäminen ovat tärkeä osa urakoitsijoiden työntulosta.
Lue lisää
- Julkaisupäivä
- 19.5.2021