- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Uutiset 2022
Alueellista tietoa
Mansikkakosken siltaa kohennettu Imatralla (Kaakkois-Suomi)
Kuvassa näkyy, kuinka silta on tunkkien varassa ja työvaiheena on uuden kalottilaakerin asennus. Kuva: Matti Ruoti.
Mansikkakosken silta on viime vuosina ollut usein työn alla. Ensimmäiset sillan teräsrullalaakerit vaihdetiin jo vuonna 2005. Sen jälkeen laakereiden vaihtoja on tehty vuosina 2015, 2018 ja 2020. Nämä työt on toteutettu pääosin SILTOPA-palvelusopimuksen kautta.
Kesällä 2022 uusittiin muun muassa alus- ja päällysrakenteen reunapalkit, kunnostettiin teräskotelopalkkeja ja uusittiin silta- ja tiekaiteita ja kuivatuslaitteita.
– Ensi keväälle – todennäköisesti toukokuulle – jää vielä töitä. Kannelle tulee liikennejärjestelyjä, ja toinen kaista on molempiin suuntiin pois liikenteeltä pari viikkoa, toteaa projektipäällikkö Matti Ruoti.
Seuraavan 10 vuoden aikana on suunnitelmissa ainakin sillan vedeneristyksen uusiminen.
Mansikkakosken silta on päällysterakenteeltaan teräksinen jatkuva kotelopalkkisilta. Se on teräsbetonikantinen, ja kokonaispituudeltaan 556,5 metriä. Silta on rakennettu vuonna 1973.
- Julkaisupäivä
- 16.12.2022