- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Alueellista tietoa
Pohjanmaan ELY-keskuksen asiakkaat tyytyväisiä annettuun palveluun ja neuvontaan (Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa)
Valtakunnallisen palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten mukaan Pohjanmaan ELY-keskuksen asiakkaiden tyytyväisyys on lähes kiitettävällä tasolla. ELY-keskukset toteuttavat vuosittain palvelutyytyväisyyskyselyn, joka on suunnattu ELY-keskusten rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalveluja käyttäville asiakkaille. Vuonna 2022 palvelun kokonaistyytyväisyys oli Pohjanmaan ELY-keskusalueella 4,48 asteikolla 1–5. Kyselyyn saatiin 160 vastausta. Arvio on aavistuksen valtakunnallista keskiarvoa korkeampi (4,29).
Palvelutyytyväisyyskyselyissä mitataan muun muassa palvelun asiantuntemusta, palvelun ystävällisyyttä, asian käsittelynopeutta, annettua neuvontaa ja sähköisten palveluiden käyttökokemusta. Varsinkin palvelun asiantuntemus, ystävällisyys ja annettu neuvonta saivat kiitosta asiakkailta. Asian käsittelynopeus ja päätöksen perustelut saivat myös hyvän arvion asiakkailta.
Pohjanmaan ELY-keskuksen asiakastyytyväisyys asteikolla 1= heikko, 5=kiitettävä
Palvelun asiantuntemus |
4,48 |
Palvelun ystävällisyys |
4,72 |
Asian käsittelynopeus |
4,22 |
Päätöksen perustelut |
4,49 |
Annettu neuvonta |
4,78 |
- Pohjanmaan ELY-keskuksen tulokset ovat tänäkin vuonna erittäin hyvät. Kiitos kuuluu osaavalle ja palvelualttiille henkilökunnallemme. Ensi vuonna ELY-keskusten palvelutyytyväisyystutkimus tulee olemaan entistä kattavampi ja se tullaan tekemään moderneilla tavoilla. ELY-keskukset panostavat asiakkaisiin ja tyytyväisyyden entistä kattavampi mittaaminen antaa meille jatkossa enemmän tietoa, jonka perusteella voimme kehittää toimintaamme, ylijohtaja Terhi Mäkinen kertoo.
- Panostamme jatkuvasti asiakkaiden henkilökohtaiseen neuvontaan. On ilo huomata, että asiakkaat arvostavat henkilökuntamme asiantuntemusta ja ystävällisyyttä, maaseutuyksikön päällikkö Karin Kainlauri lisää.
Asiakkaiden tyytyväisyyttä ELY-keskusten asiointipalveluihin seurataan vuosittain säännöllisillä palvelutyytyväisyyskyselyillä. Kyselyissä ovat mukana kaikki ELY-keskukset ja KEHA-keskuksen maksatuspalvelut. Vuonna 2022 valtakunnallisiin kyselyihin saatiin yhteensä 4430 vastausta.
- Julkaisupäivä
- 21.4.2023