Alueellista tietoa

Uutiset 2022

Ympäristöasioiden asiakaspalvelu neuvoo kesälläkin – ota yhteyttä vaikka uudistuneella chatilla!

Ympäristöasioiden asiakaspalvelukeskus on neuvonut ELY-keskuksen asiakkaita ympäristöasioissa täydet 10 vuotta. Kesällä palvelua tarjotaan puhelimessa kello 9-15 sekä uudistuneessa chatissa useilla eri verkkosivustoilla kello 12-15. Sähköposteja käsitellään virka-aikana.

Kuinka haen avustusta tai miten teen ilmoituksen rannan ruoppaamisesta? Mistä saisin tietoa levätilanteesta tai luonnonsuojelualueen perustamisesta? Kuinka yrityksemme tekee hakemuksen jätehuoltorekisteriin? Muun muassa tällaisissa kysymyksissä kansalaisia ja yrityksiä on auttanut jo 10 vuotta ympäristöasioiden asiakaspalvelukeskus.

Asiakaspalvelu vastaa erityisesti ELY-keskuksen palveluihin ja tehtäviin sekä aluehallintovirastojen ympäristö- ja vesilupiin liittyviin kysymyksiin. Vuosittain asiakasneuvojat vastaavat noin 27 000 yhteydenottoon puhelimessa, chatissa ja sähköpostilla.

Chat on uudistettu juhlavuoden kunniaksi, ja se palvelee tällä hetkellä seuraavilla sivustoilla

Yllä listatut sivustot tarjoavat kattavasti tietoa ympäristöasioista, ja vuosina 2023–2024 asiakaspalvelussa kehitetään ja laajennetaan erityisesti Usein kysyttyä ympäristöstä -palvelua, jossa tarjotaan asiantuntijan vastauksia eri kysymyksiin. Toistaiseksi palvelussa on vastauksia rauhoitettuja lajeja koskeviin kysymyksiin.

Tavoitat asiakasneuvojat kesällä (19.6.–11.8.) seuraavasti

  • Soita 0295 020 900 arkisin kello 9–15
  • Laita viestiä chatissa arkisin kello 12–15
  • Lähetä sähköpostia [email protected]. Käsittelemme sähköposteja virka-aikana.

Lue lisää

Ympäristöasiakaspalvelu