- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Alueellista tietoa
Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen asiakkaat tyytyväisiä saamaansa palveluun (Kaakkois-Suomi)
Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset toteuttavat vuosittain palvelutyytyväisyyskyselyn, joka on suunnattu ELY-keskusten rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalveluja käyttäville asiakkaille. Vuonna 2023 valtakunnallisen palvelun kokonaistyytyväisyys oli 4,27 asteikolla 1–5.
Parhaat arvosanat ystävällisyydessä ja asiantuntemuksessa, kehitettävää sähköisissä palveluissa
Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen asiakkailta saamien ”palvelu kokonaisuudessaan” -arvosanojen keskiarvo vuonna 2023 oli kaikkien palveluiden osalta 4,54 (asteikko 1–5). Tämä kokonaistyytyväisyyttä kuvaava keskiarvo nousi hivenen edellisvuoden tulokseen nähden (4,50 / v. 2022). Kyselyihin saatujen vastausten mukaan palvelu koettiin ystävällisenä ja asiantuntevana. Asiakkaat arvostivat positiivisissa palautteissa myös esimerkiksi saamaansa henkilökohtaista palvelua ja neuvontaa. Tyytyväisyys päätösten perusteluun on myös edellisvuosista kasvanut. Asiakkaiden esiin nostamat kehittämistarpeet liittyivät mm. pitkiksi koettuihin hakemusten käsittelyaikoihin ja sähköisten asiointipalveluiden käytettävyyteen liittyviin haasteisiin.
Asiakaskokemuksen mittaamista kehitetään jatkuvasti
Asiakaskokemuksen kehittäminen ja digitalisaation edistäminen ovat keskeisiä painopisteitä toiminnassamme. Palvelutyytyväisyyden mittaaminen on parhaillaan uudistumassa, ja sen myötä ELY-keskukset voivat jatkossa entistä tehokkaammin arvioida asiakaskokemuksen ja sidosryhmätyytyväisyyden toteutumista ja kehittää palvelujaan.
Asiakaspalautteen analysointijärjestelmän avulla palautteen kerääminen ja analysointi on reaaliaikaista, ja se antaa mahdollisuuden aiempaa nopeampiin korjaaviin toimenpiteisiin. Jatkuvan asiakaskokemuksen mittaamisen laajentaminen keskeisimpiin palveluihin antaa luotettavan ja yhteismitallisen kuvan asiakaskokemuksesta.
Lisätietoja:
- Kaakkois-Suomen ELY-keskus, asiakkuuspäällikkö Suvi Kalliomäki, puh. 0295 029 244, [email protected]
Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen osalta kyselyyn saatiin yhteensä 96 vastausta (vastausprosentti 22 %) rahoitus-, maksatus- ja valvontapalvelujen osalta.
- Julkaisupäivä
- 27.3.2024